5.2.2019 klo 15:45
Uutinen

Kauppakeskus REDIn uusi johtaja: ”Osaan asettua omalla rahalla ponnistavan yrittäjän asemaan.”

Aleksi Salminen haluaa johtaa kauppakeskusta tiiviissä yhteistyössä REDIn vuokralaisten kanssa.

Kauppakeskus REDI saa uuden kauppakeskusjohtajan, kun Aleksi Salminen, 34, hyppää ruoriin. Samaan aikaan REDIssä aloittaa myös markkinointipäällikkö Pia Rosvall.

REDI irtisanoi edellisen kauppakeskusjohtajan Pia Svenskin marraskuun lopussa. Myös markkinointipäällikkö Heli Vainio sai lähteä.

Itsekin ketju- ja yrittäjätaustainen Salminen haluaa johtaa kauppakeskusta tiiviissä yhteistyössä REDIn vuokralaisten kanssa.

Salminen haluaa tehdä REDIstä rohkeasti erilaisen kauppakeskuksen kuin mihin on totuttu. Ihmiset eivät hae kauppakeskuksista enää vain myymälöitä, vaan yhä enemmän erilaisia kokemuksia, ajanviihdettä ja ylivertaista räätälöityä palvelua.

– Maailma muuttuu joka tapauksessa. Sen sijaan, että seurattaisiin vain vierestä, kyllä me REDIssä haluamme olla etujoukoissa tekemässä uutta. Minusta on paljon inspiroivampaa olla muutoksen oikealla puolella, mieluummin toinen jalka tulevaisuudessa kuin pysytellä turvallisesti menneessä, Salminen pohtii.

Salmisen unelma on, että REDIstä tulee Suomen houkuttelevin kauppakeskus. Siihen tarvitaan paitsi erinomaiset myymälät ja palvelut, myös oikeanlaista, rentoa ja välitöntä fiilistä, jonka aistii heti ovelta.

– Ihmiset sen tunnelman lopulta tekevät. Paitsi asiakkaat, ne kaikki ihmiset, jotka REDIssä ovat töissä. Haluan tehdä sellaista kauppakeskusta, jossa asiakkaiden on mukava viettää aikaa ja työntekijöiden kiva tulla töihin. Minusta kauppakeskuksen johtaminen onkin ennen kaikkea ihmisten johtamista, jossa jatkuva kuuntelu ja keskustelu sekä sitä kautta syntyvä molemminpuolinen luottamus on ihan avainroolissa, Salminen miettii.

Ennen REDIin tuloaan Salminen on toiminut 17 vuotta muodin parissa. Ura alkoi Dressmanilta, jatkui Carlingsin maajohtajaksi ja sieltä KappAhlin Suomen toimitusjohtajaksi. Vahva ketjuliiketoiminnan ymmärrys antaa erinomaiset eväät johtaa REDIä, jossa on edustettuna laaja kattaus brändejä.

Pari vuotta sitten Salminen päätti kokeilla, mitä hän pystyy luomaan itse puhtaalta pöydältä ja perusti Lahteen farkkukauppa Mooster Denimin.

– Jotkut vinoilivat, että katosiko kunnianhimo, kun jätit ison organisaation ja tunnettujen brändien edut. Se oli hullu kysymys, sillä yrittäjänä sitä kunnianhimoa ja kovaa duunia vasta tarvitaankin. Oman kokemuksen ansiosta osaan asettua omalla rahalla ponnistavan yrittäjän asemaan. Odotankin, että pääsen sparraamaan REDIn yrittäjiä ja miettimään, miten kauppakeskus voi tukea heidän bisneksensä kehitystä ja kannustaa kokeilemaan kaikkea uutta, Salminen kertoo.

Markkinointipäällikkö Pia Rosvall innostuu erityisesti siitä, että REDI ei ole vain kauppakeskus, vaan merkittävä osa uutta, kasvavaa kaupunginosaa.

– Näen REDIssä aivan mielettömiä mahdollisuuksia! Naapurissa on Suvilahden ja Teurastamon alueet, joissa tapahtuu koko ajan kiinnostavia asioita, ja muutenkin ympäristö rakentuu koko ajan eläväisemmäksi. Haluan, että REDI on luonteva osa monipuolista kaupunginosaa. Esimerkiksi REDIn katto tarjoaa mielettömät puitteet erilaisille tapahtumille ja rennolle oleskelulle, Rosvall miettii.

Rosvall tuo REDIn runsaasti sekä kauppakeskuksiin että brändeihin liittyvää osaamista, sillä hän on toiminut kaupan alalla koko uransa ajan.

Viimeiset 11 vuotta Rosvall toimi Forumin markkinointipäällikkönä ja sitä ennen Kämp Gallerian kauppakeskuspäällikkönä. Hän on ollut mukana käynnistämässä kansainvälistä liiketoimintaa Suomeen mm. Hennes & Mauritzilla ja Planet Hollywood -ravintolassa. Lisäksi Rosvall on avannut monia myymälöitä kauppakeskuksiin mm. Bestsellerillä.

Sekä Salminen että Rosvall aloittavat työnsä REDIssä tällä viikolla.

Toimitus

toimitus ( at ) yrittajat.fi

Kuva: Kira Hagström