Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Podcast

Näin lisäät asiakastyytyväisyyttä korona-aikana – kuuntele Yrittäjän podcast

Yrittäjän podcastin tuoreessa jaksossa pureudutaan asiakastyytyväisyyden parantamiseen vaikeina aikoina viestinnän keinoin.

Viestintätoimisto Vetter Communications Oy:n yrittäjä Jutta Vetter keskustelee tuoreessa Yrittäjän podcastin jaksossa asiakastyytyväisyydestä, verkostoitumisesta ja positiivisesta asenteesta korona-aikana.

– Keinoja positiivisuuden ylläpitämiseen on monia. Pyrin itse ajattelemaan, että jokaisessa asiassa on jotain hyvää, vaikka oliasi paljon huonoakin. Pitäisi pyrkiä näkemään enemmän mahdollisuuksia kuin uhkia, vaikka jokainen reagoi kriisitilanteessa eri tavoin. On myös muistettava, ettei positiivinen ajattelu kaikkia auta, Vetter kommentoi.

Jos asiat näyttävät menevän puihin, Vetter kannustaa avoimeen ajatteluun ja antamaan tilaa uusille ajatuksille ja ideoille.

– Lähtökohtaisesti kriisi ja asiakastyytyväisyys eivät ole toisensa poissulkevia asioita. Koronakriisi on osoittanut sen, että asiakkaan luottamuksella on iso merkitys. Silloin huomaa, että on onnistunut yrittäjänä, kun on saanut luotua luottosuhteen asiakkaaseen.

Vetter pitää pitkäjänteisen asiakastyytyväisyyden salaisuutena sitä, ettei yrittäjä rahasta asiakkaan ahdingolla.

– Jos esimerkiksi kriisiviestinnästä lähetetään isoja laskuja, se ei ole mielestäni oikein.

Kuuntele Yrittäjän podcastin uusin jakso Supla-palvelussa!

toimitus (at) yrittajat.fi