Etsi

Markkinointi

Neljä vinkkiä: Näin laadit kiinnostavan LinkedIn-profiilin – "Liitä mukaan vähän hulluutta"

LinkedIn on hyödyllinen palvelu, jos haluat vahvistaa henkilöbrändiäsi ja tuoda esille omaa ammattiosaamistasi. Parhaimmassa tapauksessa lisäät myös myyntiäsi.

Markkinointialan yrittäjä Matti Ruuska neuvoo, miten omasta LinkedIn-profiilista saa kiinnostavan.

1. Suunnittele toiminnallesi tavoite (esimerkiksi uusi työ- tai harjoittelupaikka, verkoston kasvattaminen, myynnin generointi) ja tuo sosiaalinen myynti arkeesi. Tee toiminnoista rutiineja, merkitse ne kalenteriin. Muuta toimintaasi passiivisesta peukuttajasta aktiiviseksi keskustelijaksi. Lähesty rohkesti profiilissasi käyneitä, tulevaisuuden talentteja, LinkedIn-vaikuttajia sekä tulevaa työnantajaa, asiakastasi tai kumppaniasi.

2. Rakenna profiilisi huolellisesti ja lisää siihen kansikuva. Mieti profiilisi profiilisi lukijaa ajatellen. Kerro erityisesti, missä olet hyvä ja miten voit auttaa. Luo sisältöä, tuota lisäarvoa, kommentoi ja suosittele. Tuo oma persoonasi esiin, ketään ei kiinnosta harmaa hyypiö.

3. Hyvä profiili sisältää ainakin:

- Kansikuvan (jotain persoonallista, yrityksen banneri, asiakaskokemuksia tai suosituksia, tuote- tai palvelutietoa, kontaktitiedot)

- Profiilikuvan, joka on tunnistettava, valoisa ja mielellään neutraalilla taustalla.

- Otsikon (Autan, teen tätä. Etsin, olen tässä paras)

- Summaus (Yritä koukuttaa profiilin katsoja, kerro missä autat, miten sinut saa kiinni, lupaus sekä toimintokehoitus)

- Suositukset (Suosittele muita, pyydä suosituksia ja peukuta)

- Linkki (Muista jakaa kuvasi kaikille valitsemalla asetuksista ”public profile”)

4. Lisää mukaan luovaa hulluutta, röyhkeää asiantuntijuutta, pyytentöntä auttamista ja kommunikointi omaan suuhun sopivaksi.

Kuva: Getty Images

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi